úterý 20. ledna 2015

Magdeburg taneční, sněhový a jídelní

Když sněží, jde to stěží, ale sněhy pak tají, sněhy ti za nehty slíbí a dají víc síly se prát, na dně víc dávat, než brát..........

Ano, ano, tahle písnička se zdá být pro dnešek velmi trefná, a tak jsem si jí před chvílí zahrála. A už umim i ten správný rytmus jako je v originálu.
 Celý den sněží, i když se to trochu máčí, Magdeburg se oděl do nového kabátu, který jsem na něm ještě neviděla. :-)
A víte, že se těším, až půjdu večer ven- do knihovny a na zumbu. :-)
Obloha má teď tmavě modrý nádech, na stromech se nepohne lísteček, ani větvička. Je to zvláštní. ale listí na spoustě stromech sice uschlo, ale neopadalo. Teď jsou pod vrtsvou sněhu.

Joj, musím říct, že jsem ráda, že se mi podařilo včera se dokopat na swing. Byla jsem tak unavená z psaní Forschungsstandu, že jsem k večeru i trošku usnula.  Když jsem přišla do Riffu, byl poloprázdný a jen dva lídři. Jinak samej babinec. Brzy ale přišel náš swingovej šéf a nakonec i Eva se svým mexickým přítelem. Je to fakt náhoda, protože asi dvě minuty před jejich příchodem jsem se na ně Dirka ptala. A oni se objevili! Už jsou zpátky z Mexika. Jupí! Swing je v Magdeburgu opravdu maličký a když přijde pět lídrů, je to velká sláva. Štve mě, že nevím jméno toho Evina kluka z Mexika, protože se už známe od září, kdy jsem přijela.. a já mám hlavu děravou. Sakra. A teď  mi to už připadá trapný zeptat se ho na jméno, tak to musim udělat nějak oklikově. :) Eva se svým přítelem byli středem pozornosti a každý si s nima chtěl promluvit. Mně se podařilo odchytnout jejího lídra. Nemohla jsem si nechat ujít tu příležitost, protože tancovat s tímhle klukem z Mexika je fakt zážitek! K tomu v Riffu teďko nějak důkladně vyleštili podlahu, takže to báječně klouzalo. Někdy až moc. Měla jsem pocit, že se nacházím častějc ve vzduchu než na zemi. To jsem se ale proletěla.:-))) Říkal mi, že zkoušel tancovat v Mexiku, ale tam to jde prý špatně. Prý jak jsou tam vysoké hory a vysoká nadmořská výška, tak to nejde moc dobře udejchat. Ještěže tady v Magdeburgu je rovinka. Nakonec jsem prostřídala tři lídry, což je na Magdeburg slušný skóre. Na Prahu by to byla slabota, ale na druhou stranu si říkám, že tady panuje taková rodinnější atmosféra a každý každého zná, což je fajn.

Jinak se tu nic zajímavého už neděje, ale napadlo mě sem dát několik jídel, která jsem vytvořila, nebo které jsem si dala v menze. Ti, kdo umí vařit, zbytek článku prosím přeskočte. Já totiž vařit neumím. :-) Ne, že bych se chtěla svými výtvory chlubit, ale chtěla bych si sama pro sebe zaznamenat, co jsem tu jedla.

Jídlo v menze, tuším, že mé úplně první. Kuřecí maso a na něm ananas s rozteklým sýrem. Bylo to výborné.







špecle- německá specialita se vším, co lednička dala




Jó, to jsme vařily s Ayakou, moc se nám to nepovedlo, ale dalo se to požívat. Těstoviny s omáčkou a kuskus s tuňákem a cibulí. Tady je důkaz, že jsme toho tuňáka nakonec po velikém boji otevřely. U jídla jsme seděly na zemi jako správné Japonky. :)


Kazachstánské jídlo, nemam tucha, jak se jmenuje, sladkoslaná kombinace, rýže s mrkví a masem a v horní půlce takové neplněné kobližky se slepovanými hádky a marmeládou.


Jídlo, které jsme si uvařily s Terkou po vzoru Erikovy zeleninové pánve. Myslím, že se nám to docela povedlo. Jak by ne, když jsem u sebe měla pomocnici. ;)


 Na to, jak je báječná dušená mrkev, jsem přišla až nedavno. A nejen s bramborami, ale i s rýží je výtečná.


Když máte málo špeclí a málo špaget, není nic jednoduššího než je smíchat dohromady a přidat zeleninu osmahnutou na pánvi a trochu pesta.


A jedno z mých nejoblíbenějších jídel, které si tu občas dělám. Jediná potíž je v tom, že se u palačinek musí pořád stát, což mě nebaví. Strávíte nad nimi spoustu času. Nejraději mám kombinaci s marmeládou, jogurtem a kakaem navrch. Občas si přidam i nutelu, ale ta už mi tu bohužel došla. To je pak pěkná kalorická bomba.



Chybí tu třeba ještě bramborové placičky a salát z menzy. Zatím jsem je nikam nezvěčnila, ale třeba ještě nasbírám pár jídelních fotek a udělám pokračování. Příští týden máme International cuisine v ESG, na řadě je indická kuchyně, tak jsem zvědavá, jestli to nebude moc ostré.

1 komentář:

  1. Zeleninová pánev byla výtečná! :) A dušenou mrkev s rýží mám taky ráda, zrovna jsem ji jedla někdy minulý/předminulý týden, ale to ji pro mě vařila mamka;) Ale jinak ji zvládám i sama.

    OdpovědětVymazat