středa 7. ledna 2015

Článek, který není o Magdeburgu a přece sem nějak zapadá ;)

Trávit Erasmus v zemi blízké vaší domovině má jednu velkou výhodu. Vaši noví zahraniční přátelé vás můžou navštívit. Tedy pokud doma zrovna jste. Mně se to poštěstilo díky vánočním svátkům, které jsem strávila v Praze. I přes jednu nepříjemnost (mou kamarádku v Drážďaněch okradli) nakonec holky dorazily. Sice jen na skok, ale i tak jsme si to společně velice užily.

Večer 27. prosince jsme si stihly prohlédnout Václavské náměstí, Staroměstské náměstí a vánoční strom s trhy. Panovala tam poklidnější atmosféra, což jsem uvítala. Na fotce jsem s Ayakou.


Doma jsme pak společně s mamkou připravily večeři. Nepodávaly se sice knedlíky, ale schnitzel. Myslím, že to ale vůbec nevadilo. Ayaka a Mizuki mi vyprávěly o tom, jak se slaví v Japonsku Vánoce. Zaujalo mě, že Ježíšek pokládá dárky vedle jejich polštáře během noci, když spí. Ráno pak vedle sebe objeví dárečky. Děti své rodiče neobdarovávají, což mi připadá zvláštní. Pak by tu byla asi dost velká šance, že se v noci děti s rodiči během vyměňovaní dárků potkají. :) Japonské Vánoce jsou prý převzaté z amerických Vánoc.


Dárečky- dečky s japonskými nápisy a japonskými číčami nám s mamkou udělaly velkou radost.


Další den jsem holky provedla po Pražském hradě, po Kampě a Karlově mostě. Kosa byla veliká. Obdivuju holky, jak zvládly všude chodit se svými menšími kufry. Vůbec jim to nevadilo. Snažila jsem se být trpělivou průvodkyní a společně si památky i focení užít. Věřím, že se jim tu líbilo, Ayaka mi teď napsala moc hezkou zprávu. Třeba sem třeba ještě někdy vrátí a třeba je já navštívím v  Japonsku. :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat