pondělí 6. října 2014

Co je třeba všechno udělat

Pěkný den.
            Víkend je v tahu a já mám dneska administrativní pondělí. Od rána sedím za notebookem a snažím se přihlásit na různé kurzy a předměty. Není to vůbec jednoduché, protože každé oddělení má svoje speciální přihlašování.. takže na tělocvik, do jazykového centra a do e-mailu se musím přihlašovat vždycky zvlášť. Bohužel jsem zjistila, že je většina kurzů už obsazena a některé se vůbec nekonají. Zvláště jeden předmět, na který jsem se tolik těšila a který mi měl hodně pomoci při psaní diplomové práce, se tento zimní semestr nekoná. :-/ Přihlásila jsem se na trochu jiné předměty než mám původně napsané ve smlouvě, ale to vůbec nevadí. Budu mít ale spoustu spoustu práce navíc. A budu muset hodně sama tápat. Naštěstí na to mám dost času. A jako tělocvik jsem si nakonec vybrala.. hádejte co!
               Žonglování! Tápala jsem v té omezené nabídce a zaujalo mě právě toto. Měli tam poslední tři místa a já si vždycky přála naučit se víc žonglovat. Už dříve mě učil žonglovat kamarád se třemi míčky, ale dál jsem se nikdy nedostala. Jsem fakt zvědavá, jaké to bude!
               Dnes se mi podařilo odchytnout nájemce a předat mu smlouvu a nájem s kaucí. Tohle je už naštěstí vyřízeno. Mám smlouvu, a tak se můžu zítra pustit do další administrativní mašinerie.. přihlásit se na Bürgerbüro a do knihovny. Je mi s podivem, že vyžadují při přihlašování do knihovny smlouvu o nájmu. Co je jim proboha do toho? Snad to obíhání zítra skončí. Jsem pro všemi deseti, aby si každý vyzkoušel vyjet na Erasmus. Měli by to dávát na škole povinně každému člověku!!Je to taková příprava na život ve všech směrech. Až tady jsem si uvědomila, kolik nezbytností člověk potřebuje, aby měl kde jíst, kde spát, aby žil v relativní čistotě a aby se cítil příjemně. Pořád tu od příjezdu řeším nějaké technické zádrhele. Jako by mě Erasmus chtěl připravit spíš na kariéru hodinového manžela. ;) Ale asi to je dobře. Momentálně řeším to, jak přidělat záclony a konzole k oknu(je sem docela hodně vidět, zvláště v noci.. :D), včera i dnes jsem se zabývala tím, jak vytahnout špunt z vany, kam pověsit mokré věci a tak dále. Dnes jsem se ptala nájemce na pračku. Naštěstí nějakou má, tak mi ji přiveze. Hurá! Jen přemýšlím, kam ji umístit. Je tu takový kumbálek, ale obávám se, že v něm není zásuvka.  Pak ještě potřebuju někde sehnat koště, kýbl, hadr a mycí prostředek, abych tu úplně nezarostla plevelem. :)
            Řešením takových věcí ztrácím docela hodně času. Na druhou stranu se mi líbí zabývat se na první pohled takovými banalitami.. je to jako když člověk cestuje a nejdůležitější je pro něj jen to, co si udělá k jídlu, kde najde střechu nad hlavou a kterou cestou se má vydat. Když jsme u toho jídla, vařit mě tu moc nebaví. Snažím se, aby to trvalo co nejméně času, takže zatím střídám těstoviny a krupicovou kaši. Jo a dneska jsem si udělala podruhé brambory. Určitě ale dojde i na jiná jídla. Slyšela jsem, že v menze stojí oběd kolem 2 eur, což je dobrá cena, takže ji určitě také někdy vyzkouším. No a s tím výběrem cest to tu také není úplně mimo téma. Dost často přemýšlím, kudy jet do školy, která cesta je nejlepší a zároveň nejméně drncavější a každý den je trochu obměňuju. Jsou tu totiž často nerovné dlažební kostky, hlavně tady v areálu univerzity. Raději mám hladký asfalt. :)
       Dnešek jsem zvolila až do večera relaxační. Víkend v Harzu byl báječný a počasí nám přálo na 100%. Článek o našem výletě se určitě dočká zveřejnění během tohoto týdne. Edu vyrobil pěkný rámeček s těmi nej momentkami z prvního dne. Přidávám na ochutnávku.


          

Žádné komentáře:

Okomentovat